Wij konden weer besparen op het Alles-in-één pakket!

Last modified date

Comments: 2

Besparen op je alles-in-één internet pakket.

Weer een mooie besparing: Alles-in-één!

Wij zitten weer flink in de bespaarmodus wat betreft de vaste lasten. Vorige week schreef ik namelijk dat we weer zijn overgestapt naar een andere energiemaatschappij. Dat doen we elk jaar. Met deze overstap zijn we €29,- per maand goedkoper uit. Ook gaat de premie voor onze autoverzekering omlaag met €2,50 per maand. Omdat wij vorig jaar al kritisch naar onze vaste lasten hebben gekeken, valt er voor ons niet heel veel extra meer te besparen. Wat we nog niet gehad hadden dit jaar: besparen op ons Alles-in-één pakket. Mijn vriend blijft het liefste zitten waar we nu zitten, vanwege de sportzender waar mijn vriend de Formule 1 op kan volgen. Betekend niet dat we geen voordeel kunnen krijgen.

Wij krijgen het élk jaar voor elkaar om te besparen op ons Alles-in-één pakket. En dat is eigenlijk heel simpel. Mijn vriend wilt dus wel die zender, maar wanneer we ergens anders echt flink goedkoper uit kunnen zijn voor TV+internet, is zelfs hij bereid om over te stappen. Voor het overstappen naar een andere energiemaatschappij is het voor ons een kwestie van even de vergelijker op PriceWise ( Energie vergelijken ) invullen, en ons aanmelden. Voor het Alles-in-één pakket zorgen wij wél voor wat voorbereiding. Wij zorgen ervoor dat we op de hoogte zijn van de huidige aanbieder. In dit geval is het zo dat nieuwe klanten 6 maanden lang €39,95 betalen, in plaats van €53,- (die wij als vaste klant dus betalen). Daarnaast zorgen we ook dat we op de hoogte zijn van vergelijkbare alternatieven bij andere aanbieders.

Als wij op een rijtje hebben gezet wat de huidige aanbieding is en wat voor ons een goed alternatief zou zijn, is het tijd om te bellen. Wij hebben dus wel dat alternatief, maar eigenlijk willen wij blijven. Mocht je echt willen overstappen en je abonnement willen opzeggen, dan gewoon bellen en opzeggen. Dan ben je klaar. Bij ons is dat dus anders, omdat we gewoon korting willen. Ik laat mijn vriend altijd bellen, die onderhandeld ook veel voor zijn werk dus hij weet beter hoe dat werkt dan ik. De tactiek die hij gebruikte kan elke malloot echter inzetten. Wel met het idee dat als we de korting niet zouden krijgen, we alsnog zouden opzeggen.

Hieronder volgen de woorden die ik mijn vriend hoorde zeggen tegen de medewerker die hij aan de lijn kreeg. “Goedenavond, Ik zie op mijn sociale media (die hij niet heeft) steeds voorbijkomen dat jullie nieuwe klanten een abonnement aanbieden waarbij de eerste 6 maanden €39,95 kosten. Wij zijn al jaren trouwe klant en vroegen ons af wat je ons kunt bieden”. De medewerker begon haar verhaal te doen en toen hoorde ik: “Ja, de verbinding is over het algemeen best goed, maar alleen aan de voorkant van het huis op de bovenverdieping is het wel wat minder. Ik heb daarvoor verschillende dingen geprobeerd maar dat werkt niet. Het is overigens niet zo’n groot probleem”. Medewerker praatte weer wat en toen zei mijn vriend: “Netjes, dat is fijn. Bedankt en een fijne avond!”. Lang verhaal kort: wij betalen nu dus weer 6 maanden lang €39,95 per maand in plaats van €53,-.

Als wij waren overgestapt, hadden we flink goedkoper uit kunnen zijn. Echter wilden wij gewoon blijven, zoals ik hierboven schreef, vanwege de sportzender en in dat geval zijn we dus tevreden met het vernieuwde contract. We moeten wel weer een jaar klant blijven. Maar over een jaar bellen we gewoon weer. Hadden we minder korting aangeboden gekregen als wat nieuwe klanten zouden krijgen, dan waren we alsnog overgestapt. Dit zijn dingen die wij van tevoren samen afstemmen, zodat we niet onzeker overkomen aan de telefoon. Je laat merken dat je duidelijk weet wat je wilt en daardoor heeft mijn vriend niet eens hoeven noemen dat we anders zouden overstappen.

Wij zijn dus weer erg tevreden met wat we hebben kunnen besparen op ons Alles-in-één pakket. Omdat wij de overige vaste lasten écht niet lager kunnen krijgen dan we ze al hebben, valt er voor ons op dit moment niet meer te besparen. Wij hebben nu bespaart op de autoverzekering, €2,50 x 12 = €30. Op onze energie, €29 x 12 = €348 en dus €78,30 op ons Alles-in-één pakket. Bij elkaar is dat €456,30 op jaarbasis ofwel ruim €38 per maand. Bij het afsluiten van ons nieuwe energiecontract konden we ook weer gebruik maken van een cashback actie van €180 euro, die we volgend jaar bij de jaarafrekening terug zullen krijgen. Dat maakt de besparing €456,30 + €180 = €636,30. Te zonde om te laten liggen! Daarom nemen we deze zaken dus elk jaar door.

Vergelijk jij ook elk jaar de vaste lasten? Wat levert je dat doorgaans op? Mocht je het al jaaaaren niet gedaan hebben, dan is dit het moment. Waarschijnlijk kun je dan nog veel meer voordeel halen! Vergeet dus ook niet te kijken naar je abonnementen. Zijn die allemaal nog nodig? Kunnen die wellicht goedkoper? Zo hebben de meeste mensen niet het goedkoopste Netflix abonnement van €7,99 maar de duurdere terwijl het verschil niet te zien is. Ik vergelijk dus alle zaken waarop bespaart kan worden bij PriceWise( Internet + Digitale TV pakketten vergelijken bij PriceWise ), omdat ik dat zelf de fijnste vergelijkings-site vind. Succes met besparen en laat me weten hoeveel jij hebt bespaard!

2 Responses

    • Dat kan zeker een manier zijn, dat hebben wij vorig jaar ook gedaan maar dit jaar kregen we dus al korting zónder dat we dit hoefden te zeggen 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Post comment